سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گیلسونایت چیست

گیلسونایت GILSONITE چیست؟

گیلسونیت یک نام مشترک برای گروهی از مواد معدنی قیر جامد به نام گراهیمیت یا همان نام عمومی قیر طبیعی است. اساساً ، گراهامیت یا ژیلسونیت یک ماده جامد معدنی است که توسط زمین شناسان به عنوان ماده محلول در حلال های روغنی ، مانند CS2 ، TCE و CCL4 طبقه بندی می شود.

گیلسونیت

قیر جامد از جمله گیلسونیت بسته به نامهای محلی داده شده و صنعتی که عمده ترین مصرف کننده قیر طبیعی است با نامهای مختلفی در سراسر جهان می رود. در زیر مروری بر نامهای مختلفی که به قیر طبیعی داده شده است:

 

ایالات متحده: Gilsonite ، Uintaite یا Uinitite

کانادا: آلبریت

آمریکای لاتین: آسفالتیت یا آسفالتیتا

ترینیداد: دریاچه آسفالت

چین: سنگ قیر ، Pyrobitumen

خاورمیانه و هند: آسفالت طبیعی ، آسفالت

تمام نامهای فوق به یک محصول خاص بستگی دارد که بسته به ویژگی های ماده معدنی که از یک مبدا به دیگری متفاوت است ، می توان آن را طبقه بندی کرد.

گیلسونیت بسته به این مشخصات از کاربرد گسترده ای برخوردار است در حالی که دارای مزایای برتر برای بسیاری از مواد جایگزین (به عنوان مثال ذغال سنگ دریایی در ریخته گری) می باشد زیرا از روغن خام - برخلاف Pyrobitumens - سرچشمه می گیرد و بسیاری از اجزای معطر یا آلیفاتیک روغن خام در آن وجود دارد.

جدا از همه نکات ، قیمت یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب هر کالایی است. قیمت گیلسونایت از مجموعه ای از فاکتورها و متغیرها تشکیل شده است. قیمت گیلسونیت ایران به دلیل عدم ثبات نرخ ارز به ارز ایران (IRR) ، قیمت های گیلسونیت که به دلار آمریکا به مشتریان ارائه می شود با توجه به نرخ ارز در حال تغییر هستند.

 منبع:

https://zistagilsonite.com/gilsonite/